Friday, February 17, 2012

watashi no tomodachi...


"salam. tak tau kenapa, tiba-tiba teringat kat ko. huhu."
message masuk;

"tulis je la rindu. kan senang. pendek dan padat. hehe. rindu jugak!"

replied.


atau perbualan
"ada apa-apa nak tolong tak?'
"tolong doakan aku kuat"
"lagi?"
"tolong tegur aku, kalau nampak aku buat silap"
"lagi?"
"tolong jadi sahabat aku, dunia akhirat"
"...(senyum terharu)"

bersahabat, berkeluarga atau berpasangan (halal), paksikan ia pada satu tali yang mengikat hati-hati kita. diikat demi redha Ilahi.

teman-teman akrab pada hari itu sebagiannya menjadi musuh bagi sebagian yang lain kecuali orang-orang yang bertaqwa. (Az-zukhruf: 67)


jatuh cinta dengan orang yang punya hobi yang sama itu menyenangkan, tapi jatuh cinta dengan orang yang punya tujuan yang sama itu luar biasa.


p.s: ni blog ke tumblr? :D
p.s: sungguh, baca blog atau tumblr lebih menyenangkan berbanding bukak facebook. apa-apa pun, tadabbur quran adalah tahap tertinggi tenang yang bole kau dapat.
p.s: menulis dek kerana terinspirasi melihat patient di ward. 
p.s: watashi na tamodachi ga daisuki desu! untuk semua yang pernah hadir sebagai tomadachi aku. indah dan bermakna. =)
p.s: kau apa yang sering aku tulis, sedangkan aku adalah apa yang tak pernah kau baca. =)

2 comments:

madziani said...

Ini blog. Akak terbaca kisah tu kat tumblr. Tu yang akak letak kat blog. Banyak entri akak yang berjadual, sekali log in 2, 3 entri letak. Tapi berjadual punya. Lainlah kalau yang pendek2, tu memang idea datang sepantas kilat, tapi merapu. haha

azk2121 said...

kene buat jadual la kiranya ni. tapi kebarangkalian untuk tak ikut jadual tu sangat tinggi. hoho. merapu merapu pun, membekas kat semua yang membaca. tq akak =)