Sunday, March 3, 2013

targhiib


bismillah.

nota ringkas:

1. saya ada kurang sebulan untuk exam ikhtisas (pro-exam/final exam)
2. ada tak kurang 10 posting perlu saya revise, buat latihan.
3. ada lebih 5 systems saya perlu practise pada patient
4. dalam 3 minggu ni saya perlu cover bed, tak kurang 5 patients, present case o&g yang best, conduct 5 delivery, penuhkan logbook.
5. saya takut, nervous. rasa tak bersedia.
6. tapi saya nak bagitahu pada diri saya dan semua, saya dan kita semua ada Allah.


Dialah penguat kita.
Dialah pendengar terbaik kita.
Dia Maha Tahu
susahkah kita, resahkah kita.
Dia yang menenangkan kita
yang memenangkan kita

ya Qawiy
ya Sami'
ya Fattah
ya 'Alim
ya Allah

iftah qulubuna futuhal 'arifin. 

"....sesungguhnya Rabbmu amat cepat seksanya, dan sesungguhnya Dia adalah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang" (7:167).

Allah acapkali mengiringkan targhiib (dorongan, harapan) setelah tarhiib (ancaman), agar jiwa manusia tetap berada di antara harapan (kepada rahmatNya) dan kecemasan (jika tidak dirahmatiNya). ayat-ayat cinta Dia. =)


p.s: dah diberi borang untuk isi pilihan hospital. letak hospital kat perak semua :)
p.s: tajuk lagu ni al-habib oleh talib al-habib. buat yang bertanya. :)
p.s: ni post terakhir insyaAllah. terima kasih atas sokongan. pada yang mengenali. pada yang belum dikenali. pada yang komen, ataupun yang menjadi silent reader. minta maaf atas segalanya. moga berjumpa lagi di lain post setelah habis exam. :)
p.s: mohon doa dari antum semua untuk kami/kita penuntut2 ilmu Allah. moga Allah redha atas segalanya.


ni untuk semua.
moga saya menulis keranaNya.
moga kalian membaca keranaNya.
moga kita berukhwah kerana cinta Dia 

p.s: ok. nak berlari ke ward. ada 5 beds nak kene cover. esok kene present. doakan. salam =)

No comments: