Tuesday, June 29, 2010

Kalaulah dia tahu..


Salam.

Kte xpernah kenal,
Xpernah bckp,
Apatah lg bjmpe..

Tp, Allah cmpakkn rse luar biasa pd dr ini,
rse syg n kasih pd sang penulis blog.
Betapa hebatnya Allah mmberikan beliau ilham utk menulis n menukilkn kata2

Takdir menetapkn, ana tsinggah ke blog ni melalui blog seorg sahabat.
Ana xpasti apakah post pertama y ana bc, ttp y pasti post tsebut tlh menyentuh hatiku,
Menitiskn air mata, menusuk di kalbuku,
Hebat sungguh, hebat sungguh Allah, Allahuakbar..

Sjak 2, ana xjemu2 menunggu n menanti post2 seterusnya..
Mnjd silent reader y setia

Mgkin krn kte menuntut dlm bidang y sme dan dlm usia y sme,
perasaan, pengalamn dan luahan idea n ilham dr Allah ini btul2 tkesan d hati..
Mgkin juga krn mempunyai adik y sme sifatnya, sering bcerita, mengadu segala mcm perkara
Tp, kte pula sgt susah mzahirkn kata2 syg pdnya.

Trusknlah menulis, truslah bdkwh di medan ini, truslah bjuang
Walaupn kte akn mengalami n melangkah ke tahap kehidupan y len
Let’s strive 4 mardhatillah!
~uhkwah itu di hati, wlaupn jauh ia tetap menemani~
p/s: maaf xberkaitan dgn post :p


Itulah komen pertamaku pada blognya.
Allah memberi aku kekuatan untuk memulakan bicara,
Kekuatan pada saat itu..

tapi,

Mengetahui dia akan melangkah ke kehidupan lebih mencabar,
Mempunyai lebih tanggungjawab,
Sedih itu aku rasa lebih berbanding gembira,
Pilu itu lebih berbanding suka,

Kerana apa? Ya, dia ada tanggungjawab lain,
ada taklifan yang lebih penting,
masa yang terhad bersama2 sahabat,
dan masa yang hampir tiada untuk membina persahabatan ini

jangan tanya aku mengapa,
kerna aku juga pelik memikirkannya,
bagaimana aku punya rasa ini,
pada dia yang tidak pernah kukenal,
pada dia yang tidak pernah ku jumpa,

Tapi, kini aku gembira untuk dia,
aku rasa bahagia untuk dia,
dia sudah ada orang untuk menjaganya,
melindunginya, juga menyayanginya.

Aku tidak pelik lagi dengan rasa ini,
bukankah Allah itu maha berkuasa,
maha penyayang, maha pengasih,
mampu mencampakkan rasa kasih, rindu dan sayang ini,
pada sesiapa yang dikehendakiNya.

Kalaulah dia tahu betapa aku ingin kenal dia dengan lebih rapat,
Kalaulah dia tahu, aku sangat ingin bersahabat dengannya,
Kalaulah dia tahu, aku ingin sekali berjumpa dengannya,
Kalaulah dia tahu, dia sangat istimewa dalam diri ini,

Kalaulah dia tahu aku sangat sayang pada dia..
Kalaulah dia tahu..


p/s 1: "Ya Allah, permudahkanlah urusan dia, kuatkan hati dia, tabahkan jiwanya"
p/s 2: Kalau tiada rezeki berjumpa, aku redha Ya Allah, kerana aku yakin ini yang terbaik untukku.
p/s 3: Tak berniat memberitahu dia, sekadar luahan rasa dari jiwa.



2 comments:

sHaziaN said...

salam..blh taw sapekah dia y specel tu?

azk2121 said...

wslm..haha..cari sendiri :P