Monday, May 23, 2011

budak itu

main bola, tak sedar diri

bismillah,

minggu ni, minggu last budak tu ada di rumah,
dia akan ke uia untuk meneruskan cita-citanya,
sungguh, penat betul tunggu dia buat keputusan (matrik, uia, mara)
mungkin inilah yang terbaik.

dah penat dah gaduh dengan dia,
gaduh siapa nak jadi imam solat fardhu,
gaduh siapa nak baca doa ma'thurat,
gaduh siapa nak sidai baju, siapa nak basuh pinggan,
hatta gaduh siapa nak bagi makan kucing.

ya. gaduh saja kerja kami.
mak ngan bapak tentu sunyi lepas kami dua balik belajar,
sepanjang cuti ni, riuh rendah rumah,
sepanjang masa, ada je benda nak berdebat,
tapi, gaduh-gaduh ni la penguat kasih sayang

dah besar dah dia,
mak ngan bapak kembali berdua,
tapi, aku selalu anggap dia masih setahun dua,
sebab selalu nak bermanja, aku dan dia

budak itu anak bongsu,
senang ceriakan keadaan,
senang juga untuk kecohkan suasana,
yang jelas disayangai seisi keluarga,

bakal merindui, budak itu

============================================

A sister is a gift to the heart, a friend to the spirit, a golden thread to the meaning of life-Isadora James

Having a sister is like having a best friend you can't get rid of. You know whatever you do, they'll still be there-Amy Li


p/s: dia nak jadi doktor. doakan dia, kawan-kawan. doakan kakak dia juga :)
p/s: baru buat keputusan nak ke uia minggu lepas. sebelum ni katanya, tak mimpi-mimpi lagi. aku pun berhujah apa yang mampu.
p/s: lepas dah rasa uia yang terbaik, ni kata dia pada aku "dah banyak kali dakwin ada pengalaman buat istikharah ni, nanti senangla nak pilih suami!" terus aku rasa nausea dengan statement dia tu.

No comments: