Sunday, June 12, 2011

sibuk

bismillah,

sibuk ada macam-macam sibuk.
sibuk berjalan, sibuk bershopping,
sibuk belajar, sibuk mengaji,
sibuk berdakwah.

kita sibuk sebab apa?

air yang tak mengalir (statik) akan merosakkan air tersebut.
pemuda yang banyak masa kosong (tidak dinamik), akan dibunuh oleh masa kosong itu

tidak akan berganjak kaki anak adam pada hari kiamat sehingga dia disoal 4 perkara: tentang usianya, pada apa dihabiskannya, tentang MASA MUDANYA untuk apa telah digunakannya, tentang hartanya dari mana diperoleh dan ke mana telah dibelanjakannya dan tentang ilmunya apa yang telah diamalkannya. (riwayat tirmizi)

jangan biarkan tarbiyyah terkubur layu,
tak disiram penghuni harian,
luangkan sedikit masa untuk akhirat,
luangkan masa kerana Dia,
kerana masa itu tak lain hanyalah milikNya
wahai pemuda, bangkitlah!

Allah is everything

p/s: penat dan sibuk. moga ada sesuatu untuk aku jawab di hadapanMu kelak ya Allah. kalau buat sesuatu kerana Allah. pasti rasa penat tu sementara je kan.
p/s: penuh jadual hari ahadku ni.
p/s: dah lama nak tanya, p/s ni apa la ye? peti surat ke?

4 comments:

fathiyyah said...

http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_meaning_P.S

:D

fathiyyah said...

awak awak. sy rs nak pencen blog la (berapa juta kali dah sy sebut pasal ni kan :D)

azk2121 said...

tq. p.s=postscript rupanya. hoho
pencen? tengok2 ada post baru. haha.

p.s: all the best exam2 seterusnya

fathiyyah said...

haha